چگونه ویزای کار بلغارستان را دریافت کنیم ؟

مهاجرت به بلغارستان, مهاجرتی

سوال بیشتر افرادی که تمایل دارند به کشور بلغارستان مهاجرت کنند این است که چگونه ویزای کار بلغارستان را دریافت کنیم ؟  ویزای کار بلغارستان یا به طور کلی قوانین اخذ ویزای کار در بلغارستان و مدارک لازم اخذ ویزای کار بلغارستان را در این مقاله به صورت جامع و علمی قرار داده ایم بنابراین با مجموعه دادگران جوان در ادامه همراه باشید.بلغارستان کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا می باشد و نرخ بیکاری در این کشور معادل ۵٫۲ درصد است. در دنیای مدرن امروز کار در کشور بلغارستان یکی از گزینه های مناسب برای بسیاری از مهاجران می باشد، زیرا که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با  سایر کشورهای اروپایی کمتر  و مقرون به صرفه است.

قوانین کار در کشور بلغارستان چگونه است ؟

به طور کلی قانون کار در کشور بلغارستان بدین گونه است که  متقاضی درخواست کار و اقامت در این کشور را قبل از ورود به بلغارستان دریافت میکند. این مجوز لازم است قبل از ورود به کشور بلغارستان آماده گردد. در برخی موارد متقاضی می تواند درخواست مجوز کار خود را در داخل بلغارستان دریافت کند . قانون دریافت مجوز کار در کشور بلغارستان براساس این موارد است:

  • دانشجویانی که در حال اتمام تحصیل خود در کشور بلغارستان می باشند.
  • متقاضیانی که  توسط  کارفرما وارد این کشور شده اند و از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند میتواند کار خود را آغاز نمایند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کپی گذرنامه، پیشنهاد استخدام از سوی کارفرما و کپی از فیش پرداخت هزینه درخواست نیز لازم است به همراه سایر موارد باشد.افرادی که تمایل به دریافت مجوز اقامت برای اعضای خانواده خود را دارند. میتوانند در بازه زمانی که مجوز کار معتبر می باشد درخواست خود را اعلام نمایند.

چگونه ویزای کار بلغارستان را دریافت کنیم ؟ | موسسه حقوقی دادگران جوان
مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کشور بلغارستان

کشور بلغارستان مانند بسیاری  از کشورهای اروپایی مانند آلمان ویزای کار را در لیست برنامه های مهاجرتی نیروهای کاری بین المللی قرار نداده است، بنابراین ویزایی جهت جستجوی کار در این کشور صادر نخواهد شد و افراد در ابتدا باید  پیشنهاد کاری از یک کارفرمای بلغاری داشته باشند. افراد برای دریافت ویزای کاری از دولت بلغارستان در ایران لازم است دارک زیر را داشته باشند :

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه
  • رزومه و سوابق کاری
  • رزومه و سوابق کاری
  • مدرک معتبر زبان
  • پاسپورت با حداقل اعتبار ۱ الی ۲ سال
  • درصورت وجود ویزای قبلی کپی از تمامی مدارک هویتی
  • ۴ الی ۶ عکس پرسنلی
  • ارائه مدرک نشان دهنده محل اسکان در بلغارستان
  • مدارک هویتی شخص متقاضی
  • گردش صورت حساب بانکی و تمکن مالی برای تامین هزینه های شخص و خانواده شخص
  • قرارداد کاری امضا شده بین متقاضی و کارفرما
  • ارائه دلیل موسق جهت ارائه درخواست
  • اثبات  هرگونه تخصص یا تجربه کاری
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار
  • ارائه مستندات از سوی کارفرما در ارتباط با ایر شرکت ها و نیروهای کار خارجی که در آن شرکت مشغول به کار هستند .

مزایای اقامت از طریق کار در کشور بلغارستان

افرادی که تمایل دارند مهاجرت کاری به کشور بلغارستان را داشته باشند می توانند پس از گذشت ۵ سال از کار مستمر،با پرداخت مالیات و رعایت قوانین کشور بلغارستان میتوانند اقامت دائم کشور بلغارستان را پس از گذشت ۵ سال از کسب اقامت دائم بلغارستان متقاضیان می تواند تابعیت و پاسپورت کشور بلغارستان را دریافت کنند. لازم به ذکر است که فرد می تواند برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال نیز اقامت دائم و تابعیت کشور بلغارستان را نیز اخذ کند. با اخذ اقامت بلغارستان متقاضیان از مزایایی برخوردار می شوند :

  • فرد متقاضی می تواند بدون دریافت ویزا به کشورهای عضوء اتحادیه اروپا سفر کند
  • امکان تحصیل در دانشگاه های اتحادیه اروپا
  • امکان ورود به عرصه کار در کشور مورد نظر در اتحادیه اروپا
  • متقاضی می تواند بدون یچگونه محدودیتی تجارت خود را شروع کند
  • استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان
  • قابلیت افتتاح حساب بانکی در کشور های اروپایی
  • دریافت ویزای کار در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلستان را برای متقاضیان آسان تر می کند.

حقوق ماهیانه در کشور بلغارستان چگونه محاسبه می شود ؟

پیش از آن که به بررسی حقوق ماهیانه کار افراد در بلغارستان بپردازیم موسسه حقوقی دادگران جوان سعی تلاش میکند اطلاعاتی در زمینه قوانین کار در این کشور در اختیار شما عزیزان قرار دهد. طبق قوانین وضع شده در کشور بلغارستان متقاضیان باید حداقل ۵ روز در هفته و به مدت ۸ ساعت در هر روز مشغول به کار باشند. شروع ساعت کاری از ۸ صبح و پایان ساعت کاری ۵ بعد از ظهر است، در برخی از مراکز دولتی ساعت کاری از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر می باشد. در طول هر سال ۱۱ روز تعطیلی رسمی وجود دارد علاوه بر آن تمامی کارکنان می توانند در طول هر سال از ۲۰ روز مرخصی با حقوق استفاده کنند و در طول هر سال ساعات اضافه کاری و میزان حقوق باید با موافقت کارفرما تنظیم شود، در صورت عدم توافق کارمند موظف به اضافه کاری نمی باشد.

بهترین مشاغل برای کار در بلغارستان کدام اند؟

بلغارستان را نمی توان جزو کشور های قوی از لحاظ اقتصاد در اروپا دانست بنابراین نباید انتظار زیادی داشت که در تمامی شهرهای آن شغل مناسب خود را بتوانید پیدا کنید. تجربه افرادی که در کشور بلغارستان زندگی و کار کرده اند نشان می دهد،شهرهای بزرگی مانند وارنا، صوفیه و پلوودو و…  از شرایط کاری بهتری برخوردارند.با توجه به بررسی شرایط عصر حاضر کشور بلغارستان، این کشور با کمبود نیروی کار در سال های آینده مواجه خواهد شد بنابراین بسیاری از افراد مخصوصا نیروی تحصیل کرده در این کشور از شرایط شغلی بهتری بهره مند خواهند شد.مشاغل پر در آمد در بلغارستان شامل :روانشناس بالینی،پزشکی ورزشی، دندانپزشکان،مدیریت مالی ،متخصصین حوزهصنایع غذایی ،مدیران فروش،مدیران منابع انسانی و مدیران بیمه و … هستند.

وضعیت اقتصادی در بلغارستان جهت اخذ ویزای کار چگونه است ؟

وضعیت اقتصادی بلغارستان یک دولت درجه بالا از لحاظ سیاسی، اداری و اقتصادی است .بلغارستان دارای یک اقتصاد عظیم در محدوده درآمد بالا می باشد، که در آن بخش خصوصی بیش از ۸۰ درصد تولید داخلی را تشکیل می دهد.کشور بلغارستان از یک کشور بسیار کشاورز که جمعیت روستایی آن در سال ۱۹۴۸، تا سال های ۱۹۸۰، با توجه به اولویت های بودجه کشور، به یک صنعت صنعتی با تحقیقات علمی و فنآوری تبدیل شده است.بیشتر فعالیت های تجاری و فرهنگی در پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان یعنی صوفیه قرار دارد. عظیم ترین اقتصاد در این کشور عبارتند از صنعت سنگین، مهندسی برق و کشاورزی، که همه ین موارد به منابع طبیعی محلی وابسته هستند.

سوالات متداول 

 ۱. مشاغل مورد نیاز بلغارستان چه چیز هایی هستند؟

مشاغل مرتبط با خوراک، گردشگری و فنی مهندسی شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در بلغارستان خواهند داشت.

۲. هزینه های زندگی در بلغارستان چقدر است؟

هزینه های زندگی در کشور بلغارستان متناسب با شهر انتخابی و سبک زندگی متفاوت خواهد بود  ولی به طور میانگین ماهانه می توانید  ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو را برای هزینه های زندگی در نظر بگیرید.

۳. با چند سال کار می توان اقامت بلغارستان را دریافت کرد؟

طبق قانون اتحادیه اروپا با ۳ سال کار در این کشور و پرداخت مالیات می توان برای اقامت دائم بلغارستان اقدام کنید.

۴.امور حقوقی در بلغارستان جهت اخذ ویزای کار چگونه است ؟

چگونه ویزای کار بلغارستان را دریافت کنیم ؟ | موسسه حقوقی دادگران جوان وضعیت حقوقی در این کشور دارای یک سیستم قانونی به نام سیویل لا است. این سیستم قضیی تحت نظارت وزارت دادگستری قرار دارد. دادگاه اداری و دیوان عالی این کشور در بالاترین دادگاه های تجدید نظر هستند و نظارت بر اجرای قوانین در دادگاه های تحت سلطه دارند.شورای عالی قضایی این سیستم را مدیریت می کند و قضاوت می کند.

۵.بهترین روش و آسان ترین روش برای مهاجرت به بلغارستان چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت آسان ترین و کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به بلغارستان از طریق اقامت وویزای کاری می باشد.

۶.پس از چه مدت می توانم به اقامت دائم بلغارستان برسم؟
بعد از پنج سال اقامت در بلغارستان می توان اقامت دائم بلغارستان را دریافت نمود.

۷.شرایط دریافت اقامت دائم بلغارستان از طریق ویزای کار چگونه است؟

در صورتی که موفق به دریافت درخواست شغلی از سوی کارفرماشده اید ، اقامت ۱ سالهای را دریافت خواهید نمود که پس از پایان دوره قابل تمدید می باشد. پس از گذشت ۳ سال کار کردن در کشور بلغارستان قادر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید بود و پس از ۵ سال کار و زندگی در کشور بلغارستان می توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.لازم به ذکر است که به جهت دریافت اقامت دائم افراد بالای ۱۸ سال باشند، سابقه کیفری نداشته باشند،حداقل ۵ سال در کشور بلغارستان اقامت داشته باشند،به زبان و قوانین کشور بلغارستان آشنا باشند و مدارکی جهت اثبات تمکن مالی و حساب بانکی ارائه دهند میتوانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

چگونه ویزای کار بلغارستان را دریافت کنیم ؟ | موسسه حقوقی دادگران جوان

این مراحل سبب می شود تا به آسانی بتوانید در کشور بلغارستان به تحصیل بپردازید و می توانید از همین طریق  پس از تحصیل در این کشور مشغول به کار شوید . ما در موسسه حقوقی دادگران جوان با ارائه خدمات و مجرب ترین مشاوران و متخصصان در زمینه کار در کشور بلغارستان بهترین گزینه ها را دراختیار شما قرار خواهیم داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شبکه های اجتماعی دادگران جوان

LinkedIn
YouTube
Instagram

فهرست